• Priscilla-Jennefer

Thuiswerken is het nieuwe roken

“Ik loop vanavond een groter rondje ter compensatie. Jammer maar dat kan dus niet.”

Zit je langer dan zes uur per dag dan is het nagenoeg onmogelijk dit te compenseren. Hersenenverbindingen worden aangetast doordat je bloed te lang niet lekker door kan lopen. Je kunt het dan wel niet terugdraaien maar wel voorkomen. Tijd om dus vandaag nog aan te pakken!


Volgens het Centraal Bureau van Statistiek neemt het aantal rokers sinds 2015 elk jaar af. Terwijl deze ‘oude’ sluipmoordenaar de deur nog niet achter zich heeft dichtgetrokken is er al een nieuwe naar binnen geglipt: thuiswerken.

Bijna 90% van alle kenniswerkers zit momenteel thuis achter een bureau, en in dat zitten zit het hem nou juist. Zit je langer dan zes uur per dag, met minimale beweging tussentijds dan loop je een schrikbarend hoger risico op diabetes, hart- en vaatziekten (ja zeker dezelfde risico's als bij roken). Wat kun je hieraan doen?


- Maak een lunchwandeling;

- Werk je met een laptop dan kun je het

zitten afwisselen door hem op je

keukenblad te zetten;

- Een to-do lijstje om iets staand te doen

elk uur;

- Doe elke dag een rondje ontspanning

oefeningen, daarbij gaan wij je hier

helpen;

- Zorg hiernaast voor minimaal 20 minuten beweging voor of na werk.


Het kan een uitdaging zijn om werktijd en tijd voor bovenstaande ‘pauzes’ juist te balanceren. Groupe OPEN kan je hier een handje bij helpen met o.a. software die bijhoudt hoe lang je al zit en hoe lang je per interval stopt. Neem vrijblijvend contact op met Sander Nelemans voor meer informatie hierover 010-7891800.

"Het doel is minder lang achter elkaar zitten"

Op lange termijn heeft dit veel voordelen zoals stijgende aantallen verschillende soorten immuun cellen (vooral deze periode mooi meegenomen) en kortdurende aanmaak van stress hormonen.

Zoals beloofd helpen wij je verder met oefeningen om je nek, rug en schouders te ontspannen. Samen met personal trainster Jennifer van den Acker van Build Your Dream Body en MyLife Berkel hebben we oefeningen opgenomen die iedereen thuis kan uitproberen. Daarin vertelt Jennifer ook hoe je een goede zithouding langer vast kan houden achter je bureau. De oefeningen vind je hier op LinkedIn.

Zit verstandig, werk veilig en blijf gezond! - Priscilla Hoppezak (Marketing Groupe OPEN)


139 keer bekeken

Contact

Bahialaan 500

3065 WC Rotterdam

010-789 18 00

  • LinkedIn - Groupe open ICT
  • Facebook
  • Instagram