Bahialaan 500

3065 WC Rotterdam

010-789 18 00

  • LinkedIn - Groupe open ICT
  • Facebook
  • Instagram

OPEN Managed Services.

Managed 

Services.

Universeel Service Excellence, het resultaat telt. 

Groupe OPEN Managed Services is de IT-dienstverlening die primair gericht is op het leveren van producten en managed services van kwaliteit voor een uitstekende prijs. Kostenbeheersing, efficiency en operationele zekerheid worden geborgd doordat Groupe OPEN werkt volgens de USM-principes (Universeel Service Management) waarbij de service optimaal wordt ingericht om de bedrijfsprocessen te ondersteunen.

De IT-dienstverlening wordt actief gestuurd op de juiste ondersteuning van de beschikbaarheid en continuïteit van de bedrijfsprocessen van de klant, dit garandeert operationele zekerheid. Wijzigingen in de afname-behoefte kunnen per klant snel en volgens afspraak gerealiseerd worden, afspraak is afspraak. 

Groupe OPEN Managed Services is een waardevolle business partner omdat wij de beste werkwijze hebben samengesteld uit de USM-principes. Samen met de juiste delen uit de IT Frameworks leveren we toegevoegde waarde in partnership ontwikkelingen. Managed Services is een strategische asset, hierbij worden bedrijfskritiek en veelal generieke IT-systemen verzorgd, bestuurd en ingezet. 

WE empower YOUR DIGITAL WORLD

 

Succes behalen wij doormiddel van innovatie. We vinden dat moderne IT-oplossing zijn voor de vooruitgang van onze klanten. We helpen organisaties het verschil te maken met de juiste inzet daarvan.

De stappen

 

We begrijpen heel goed hoe groot de impact kan zijn van het implementeren van nieuwe software en systemen op de werkvloer. We begeleiden organisaties door het hele proces: van advies tot roadmap, implementatie, trainen en begeleiden van de gebruikers (adoptie) tot en met proactief beheer.

Wij dragen bij aan het succes van onze klanten. 

Onze OPEN

missie.

Wij willen bijdragen aan het succes van onze klanten. Dit doen we door de gebruiker centraal te stellen en maximaal te ondersteunen in de inzet en het gebruik van IT-middelen. Groupe OPEN zet haar kennis en expertise in als verlengstuk van uw organisatie. Op deze wijze dragen wij als partner bij aan het realiseren van uw strategische doelen. 

Moderne werkplekken

Iedereen altijd toegang tot de juiste informatie. Zodat er overal en altijd veilig gewerkt kan worden, alleen of samen met collega’s. Dat is de basis die we leggen met een moderne werkplek. 

Digitale middelen

 

Met moderne digitale middelen ondersteunen we de klant om efficiënter en productiever samen te werken. 

Managed Services van OPEN

Met Managed Services 

ontzorgen wij klanten. De ultieme klantbeleving staat voorop. 

 

 

OPEN 

stappen.

Wij verzorgen proactief beheer op uw IT-omgeving. Ongeacht of deze omgeving in een Cloud staat, een on-premise situatie betreft of in een hybride vorm.  Wij staan voor de volledige ontzorging hiervan. 

1. Advies en roadmap 

2. De omgeving…Cloud first

3. Training... Groupe OPEN Academy

4. Digitale transitie

5. Ontzorgd worden met IT-beheer

 

Wil je uitgebreid lezen wat alle stappen inhouden? Download dan ons stappenplan. Vul het formulier in en download direct het plan in je browser.

 

De gebruiker 

staat centraal.

Iedereen altijd toegang tot de juiste informatie. Zodat er overal en altijd veilig gewerkt kan worden, alleen of samen met collega’s. 

Wat houdt Managed Services in?

  • Wij zorgen dat je grip houdt op innovaties en updates, dit doen wij middels het Groupe OPEN innovatie programma.

  • Wij leveren preventief (systeem) beheer, oftewel: monitoring, patchmanagement en back-up

  • Wij leveren functioneel beheer voor Microsoft 365 apps

  • Wij monitoren 24x7

  • Wij helpen indien gewenst bij verstoringen, ook 24x7 

  • Wij verzekeren op het gebied van security (veilige omgang met data)

  • Wij automatiseren en documenteren bij de servicedesk. Dit zorgt voor efficiëntie, inzicht en lagere kosten. 

  • Heldere (maandelijkse) service rapportages en dynamische dossier en afspraken procedures

  • On-site support direct indien nodig en op geplande basis (extended helpdesk op locatie)

  • Altijd goed getrainde en gecertificeerde medewerkers die voor u klaar staan

De gebruiker staat centraal

Wij zijn van mening dat een succesvol ICT-landschap alleen te realiseren is als de gebruiker centraal staat. Uw medewerkers dienen tevreden te zijn met de middelen die tot hun beschikking staan. Alleen dan zijn ze het meest productief, creatief en efficiënt. Vandaar dat wij de gebruiker centraal stellen door de gebruikers experience real time te meten, dit doormiddel van onze ITSM applicatie. De gebruikers kunnen direct een tevredenheidscijfer geven op een ticket die is opgelost, een change die is doorgevoerd of een project dat is uitgevoerd. Daarnaast houden wij regelmatig sessies in ons ‘Explore & Innovate’ programma, hiermee stellen wij de gebruiker op de hoogte van de nieuwe ontwikkelingen en kan er tegelijkertijd gespard worden over de processen en welke middelen hierop zouden kunnen ondersteunen. 

Rapporteren, sturen en adviseren

Voor een vast bedrag per maand neem je een bepaalde dienst af en wordt er een support team en documentatie stroom ingericht. Hier monitoren wij de kritieke systemen en behandelen wij meldingen die binnen komen en acteren wij proactief op de systemen die worden bewaakt. Omdat wij alles documenteren kunnen wij met dit fundament meerwaarde gaan creëren.  We monitoren continu of een dienst of oplossing nog voldoet voor waar wij deze voor inzetten. Of dit nu een Groupe OPEN beheer module is, Microsoft 365 of Azure. 

 

Wij zien de samenwerking als een echt partnership en tevens volgen wij de ontwikkelingen, hierdoor hebben wij een goed beeld of deze met toegevoegde waarde inzetbaar zijn. 

 

Middels verschillende en heldere rapportages bieden wij de klant inzicht, zodat je altijd kunt zien of kennis, capaciteit en functionaliteit nog matchen. Bij het inzichtelijk maken van de incidenten en requests kan bijvoorbeeld blijken dat er een kennishiaat is. Een bepaalde afdeling gebruikt een oplossing niet optimaal wat ten koste van de efficiëntie gaat.  In zo’n geval kunnen wij een custom made adoptie programma leveren middels onze Groupe OPEN Academy. Zo trainen wij uw medewerkers op de verschillende afdelingen met een relevant programma. 

 

Controle en samenwerking

Bij Managed Services gaat het om totale ontzorging van de IT. Hier zijn niet alleen diensten van Groupe OPEN maar ook van derden betrokken. Al deze diensten staan met elkaar in verbinding. Deze keten van diensten moet als geheel soepel blijven draaien. Met Managed Services neemt Groupe OPEN de ketenregie op zich. Een functionele keten van een applicatie kan starten in de on-premise omgeving en eindigen in een (private en of public) cloud. Vooral bij de koppelvlakken waar de keten overgaat naar een andere aanbieder, waar de verantwoordelijkheid verschuift, moet nauwlettend worden gecontroleerd en aangestuurd. 

Groupe OPEN brengt de betrokkenen en verantwoordelijkheden in kaart en stuurt hierop aan.

 
 
 
 

Innovatie.

Wij willen bijdragen aan het succes van onze klanten. Daarom staat de gebruiker bij ons centraal.

Uw doelstelling en missie

Bij het door ontwikkelen en verbeteren van onze Managed Services houden wij voor onszelf continu voor ogen of het onze klant verder helpt bij de doelstellingen en hun missie. 


Adoptie als sleutel tot succes
De technologische ontwikkelen gaan snel en bijbenen is soms moeilijk. Daarbij zit niet elke medewerker in eerste instantie te wachten op veranderingen waardoor bedrijven regelmatig op verzet stuiten. 

Vernieuwingen doordrukken zonder te luisteren naar de gebruikers leidt tot een omgeving die niet optimaal benut wordt. Gebruikers zijn niet op de hoogte van de mogelijkheden en blijven op hun verouderde inefficiënte manier werken. Daarom is het belangrijk om de medewerkers duidelijk te tonen dat ook zij baat hebben bij de verandering. Door gebruik van demo omgevingen en het optuigen van interne afdeling overkoepelende teams die als early adopters hun collega’s gaan motiveren overkomen we deze mogelijke hindernissen. 
 

Groupe Open innovatieprogramma
Voor onze Managed Services klanten wordt een team samengesteld dat niet alleen verantwoordelijk is voor de kwaliteit van de huidige dienstverlening, maar ook voor de innovatie hiervan. Immers, stilstaan is achteruitgaan! Dit team van (technische) account, service en cloud strategie managers blijft nauw betrokken bij de klant.

 

Onze innovatie experts verdiepen zich in de ontwikkelingen in de IT. Via relaties en (partner) kanalen worden onze experts ingelicht of gaan zij op onderzoek. Ook kan de klant hierin worden meegenomen middels het ‘Explore & Innovate’ programma. Hierbij worden sessies georganiseerd, niet alleen vanuit Groupe OPEN maar ook vanuit programma’s van leveranciers, waarbij de gebruikers worden ingelicht over de nieuwste oplossingen en mogelijkheden. Er is daarbij niet enkel een focus op algemene ontwikkelingen maar dit wordt klant specifiek bekeken. We verdiepen ons in de klant en de sector waar deze in actief is. Zo heeft een productiebedrijf weer andere behoeften en prioriteiten dan een bedrijf in de zorg. Veel updates zijn voor klanten daarom helemaal niet van toepassing. Die filteren we er uit. Door ons inzicht in de klant, en hoe deze technologie toe kan passen, zijn we in staat de juiste updates te signaleren. Zo kunnen we echt de focus leggen op wat toegevoegde waarde biedt.

Contact

Kom erachter wat Managed Services voor jou kan betekenen, neem vrijblijvend contact op via 010-789 18 00.